• Instagram
  • Facebook
Gratis fragt ved køb over 599,-
  • 0Shopping Cart
Louises Atelier
  • NYT
  • BRANDS
    • A-F
      • A Simple Mess
      • Abel
      • Ahnelight
      • Altum
      • Au Maison
      • Bondi Wash
      • Ecooking
      • Ellies and Ivy
      • Enamel
    • G-L
      • Galleri Petz
      • Gyldendal
      • Habiba
      • Ib Laursen
      • Idun
      • Juna
      • Kit Company
      • Kodanska
      • Living By Heart
      • Lindhardt og Ringhof
      • Louises Atelier
      • Lyngby Porcelæn
    • M-R
      • Madam Stoltz
      • Maison Belle
      • Mynte
      • Naledi
      • Notem
      • Oh K!
      • OYOY Living
      • Paia Copenhagen
      • Pernille Folcarelli
      • Pico Copenhagen
      • Puresoap
      • Rikke Ulvedal
    • S-Å
      • Sighs
      • Signe Brixtofte
      • SILU CANDLE
      • Sing Tehus
      • Sissel Edelbo
      • Spliid
      • Spring Copenhagen
      • Stillenat
      • Sufraco
      • Villa Collection
      • Vondels
  • INTERIØR
    • DEKORATION
      • Duftpinde & duftlys
      • Fade & skåle
      • Figurer
      • Keramik
      • Kunst, print & ramme
      • Kurve
      • Lamper
      • Lanterner
      • Lysestager
      • Stearinlys & duftlys
      • Urtepotter & krukker
      • Unika
      • Vaser
    • TIL VÆGGEN
      • Kunst, print & ramme
      • Opslagstavler
    • TEKSTILER
      • Duge
      • Gulvtæpper
      • Køkkentekstiler
      • Puder
      • Plaider
      • Sengelinned
      • Toilettasker & stofnet
    • KØKKEN & BORD
      • Dining
      • Duge
      • Glas & Kander
      • Fade & skåle
      • Krus & kopper
      • Køkkentekstiler
      • Køkkentilbehør
      • Rengøring
      • Lysestager
      • Stearinlys & duftlys
      • Te & tekander
      • Vaser
    • KONTOR
      • Lamper
      • Notesbøger
      • Opslagstavler
    • ACCESSORIES
      • Figurer
      • Ophæng
      • Spil
  • BØGER & DIY
    • Bøger
    • DIY
    • Notesbøger
    • Spil
  • SKØNHED
    • Dufte
    • Hudpleje
    • Håndcreme
    • Håndsæbe
    • Hår & bad
    • Make-up
  • TØJ & SMYKKER
    • Hårpynt
    • Smykker
    • Tasker & punge
    • Tøj
  • GAVER
    • Gaver under 100 kr.
    • Gaver under 300 kr.
    • Gaver under 500 kr.
    • Gaver under 1.000 kr.
  • BLOG
    • BOLIG
      • Indretning
      • Udeliv
      • Shopping
      • DIY
    • MODE
      • Min stil
      • Tøj
      • Sko
      • Accessories
      • Shopping
    • SKØN
      • Hudpleje
      • Make-up
      • Hår
      • Shopping
    • MAD & SUNDHED
      • Madopskrifter
      • Grill
      • Drikke
      • Sødt
      • Mit sunde liv
      • Motion
      • Hjerteforeningen
      • Fest
    • KUNST & KULTUR
      • Rejser
      • Kunst
      • Restauranter
      • Film
      • Oplevelser
    • LIVET
      • Mit liv
      • Kvindeliv
  • KONTAKT
    • KONTAKT
    • LIDT OM MIG
  • Søg
  • Menu Menu

NY SÆSON – SÅDAN SKABER JEG EN NY KOLLEKTION

Ny sæson, nye styles. NYT, NYT, NYT … Hvordan er det lige man skaber en ny kollektion? Kigger man på trendoplæg fra trendbureauer? Kigger man på hvad andre har fundet på og laver noget der ligner, eller hvordan er det egentlig man gør? Hver halve år sidder jeg med et nyt blankt ark og skal skabe en ny kollektion …

Min drøm var at få mine A Simple Mess-varer ud i butikkerne. Den dag det lykkes og jeg så det første gang kan ikke beskrives. Her er det i Værsgo’ i Illum.

Butikkerne er spækket med varer. Mange af de store butikskæder laver deres egen linjer. Før i tiden købte de mest deres produkter fra danske virksomheder med speciale i indkøb. Men i dag indkøber de selv de varer, der er højaktuelle og som du og jeg gerne skulle rive ned for hylderne og gerne til en meget god pris.

Alle indkøber, firmaer og kæder køber på de samme messer og hos de samme producenter – det hele flyder sammen. Det betyder også, at hvis du skal overleve som brand, så skal helst være en sjæl bag, en person, en chefdesigner. Der skal design, sanselighed og personlighed ind i varerne.

Det vi køber skal kunne ”mærkes” og ikke kun være noget en man bare har fundet i Indien og Kina. Alt det har jeg lært i min tid hos A Simple Mess. Til jer der ikke ved det, er jeg ansat som designer og brand manager bag interiør mærket, der efterhånden kan købes i alle byer i Danmark og har nået omkring 30 butikker i hele verden.

hylde efter hylde med de tegninger, designs og drømme, der startede ved mit skrivebord

Det, der vigtigt er at have et dna. Mange mener, at det alt afgørende er at følge de tendenser, der bliver dikteret er trendbureauer. Det er også vigtigt. Men det vigtigste er (efter min mening) at holde fast i sin egen sjæl og sit eget udtryk. At skabe, designe og tegne det der skal hjem i vores stuer.

De fleste følger et trendoplæg, så de er sikre på at ramme plet og ikke købe noget til deres kollektioner, der ikke falder i tidens trend. Det er også fint nok, men som designer, skal du turde tro på din egen smag, din egen stil og dine egne fornemmelser. Det kan være du skyder helt ved siden af, men hellere det, end at være som alle de andre. På den måde skaber du noget ganske særligt, en sjæl og et brand… ikke et koncept. Men et univers med ægthed og sanselighed.

Gå en tur i naturen, giv dig tid. Se alle de fine detaljer, strukturer og mønstre.

Den sanselighed, skal kunne mærkes og derfor skal man som designer ikke gå på kompromis. Det er lidt som en skuespiller, der råber højt på en scene. Hvis det skal kunne mærkes og føles skal det også siges og vises klart, tydeligt og med ægte indlevelse.

Ens lod, som designer, tegner og kunstner er at man hele tiden ligger på et knivsæg, hvor man på den ene side er helt sikker på sin evner og smag og på den anden side er ved at falde sammen af usikkerhed. Det er dog sådan, for mig, at usikkerheden mest dukker op når jeg sammenligner mig med andre. Der vil altid være en der er dygtigere, mere stilsikker og mere alt muligt. Hvis du hele tiden skal sammenligner dig selv med andre, kan du lige så godt finde på noget andet at tjene de sparepenge på.

På besøg i min mors atelier. Hendes liv og tanker er også en givende inspirationskilde.

I stedet for at fokusere på hvad de andre gør og kan, så gå hellere en tur i naturen, lyt til inspirerende musik, se på kunst, se gamle film. Søg inspirationen, hvor du ikke kan fodre din indre usikkerhed, men hvor du opdager eller genopdager noget fra en anden eller tidligere verden.

Jeg finder også inspiration på mine rejser. Her er det billeder fra MOMA og Gucci i New York.

Der er sikkert en masse smagsdommere, der kan gøre dig usikker. En masse, der har meninger, som ikke selv er skabende. Som sidder trygt bag skærmen med deres moderigtige alt-muligt og ved bedre. Det gør de sikkert også. Men deres mening skal ikke forhindre dig i at skabe. Du dør ikke af andres mening. Brug det positivt. Lyt og tag det til dig, der kan udvikle dig. Lev og leg, det er i legen du slipper grebet, lader dit indre barn få fri og her de smukkeste designs dukker op – efter min mening i hvert fald.

Jeg elsker at tegne, jeg elsker blomster og jeg elsker at skabe funktionelle, feminint design. Se mere her…

https://louisesatelier.dk/wp-content/uploads/Louise-dorph-houvenaeghel-portræt-.jpg 1170 744 Louise https://louisesatelier.dk/wp-content/uploads/Louises_atelier_logo-jan23.png Louise2018-08-13 22:11:532019-02-28 10:45:48NY SÆSON – SÅDAN SKABER JEG EN NY KOLLEKTION
0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Nyheder på Shoppen

Nyheder på Shoppen

Lysestager

Lysestager

Vaser

Vaser

Nyt fra Louise og Louises Atelier

Mit univers er shopping, events og kvindeliv. Få alt det nyeste ved at oprette dig her ❤

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Copyright Louises Atelier 2022 - All Rights Reserved
  • Instagram
  • Facebook
  • Handelsbetingelser
  • Persondatapolitik
Scroll to top
Administrer samtykke til cookies
Hej ❤️ Jeg bruger cookies så jeg kan tilpasse mit indhold, samt til at vise dig funktioner til sociale medier og til at analysere min trafik. Jeg deler også oplysninger om din brug af min hjemmeside med mine analysepartnere. Mine partnere kan kombinere disse data med andre oplysninger, du har givet dem, eller som de har indsamlet fra din brug af deres tjenester. Så ved du det ❤️ Kh. Louise
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Manage services Vælg forhandler Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}